Telecom

Context

Realitzem un projecte de Supply Chain i de Costos Indirectes per a una multinacional espanyola amb dues fàbriques europees i operacions a Europa, Amèrica i Àsia. El perímetre d’actuació per al cas de negoci en qüestió és el de les Telecomunicacions de la seu espanyola.

El Covid-19 i totes les restriccions sanitàries van impactar fortament la facturació del nostre client. Emmarcat en un nou pla estratègic, l’empresa es va llançar al desenvolupament de nous productes, requerint l’excel·lència operativa i l’optimització de costos en tots els fronts per a donar suport a l’esforç financer.

L’àmbit per a tractar feia referència al departament de IT i la gestió de telefonia mòbil, fixa i dades de la seu i filials a Espanya. Objectiu: detectar oportunitats, desenvolupar accions i implementar els estalvis, a l’èxit.

Projecte:

Telefonia Mòbil

El nostre client estava operant en un escenari Covid-19 en el qual un gran percentatge dels serveis contractats en Telefonia Mòbil no s’estava utilitzant. A més, els serveis no estaven actualitzats a les necessitats vigents ni als preus que es manejaven en el mercat proveïdor.

El primer que es va decidir fer va ser l’anàlisi de les partides amb major despesa dins de la categoria de Telefonia Mòbil. Dins d’aquestes partides les que major despesa representaven eren ‘Dades no-UE’ i l’ús de Dades UE en els telèfons d’empresa.

Telefonia Fixe i Fibra

També vam posar el focus en la Telefonia Fixa i la Fibra de la companyia. L’enfocament era una cosa diferent, ja que l’estructura de IT de la multinacional depenia d’aquests serveis. La infraestructura era antiga, per la qual cosa no hi havia comparativa directa en el mercat proveïdor. Verifiquem tant els preus actuals del proveïdor com els de mercat, obtenint insights rellevants per a aconseguir els estalvis.

A més, vam fer un exercici de discrepàncies en la facturació. La multinacional va renovar l’acord sota la promesa obtenir una rebaixa en els preus del servei d’un 45%. No obstant això, aquest estalvi promès no es reflectia en la facturació del client.

Anàlisi de dades

Telefonia Mòbil

  1. Servei Internacional de Dades
Primer analitzem l’ús d’aquest servei al llarg de tot el període Covid-19. Mitjançant analytics descobrim que el servei no es va consumir a causa de les restriccions de mobilitat aplicades al llarg de tot Espanya i Europa. Per tant, suprimim la despesa íntegrament.
  1. Tarifes d’Internet Nacional
Mitjançant la nostra gestió de dades, analitzem els terminals associats aquest serveis, existint un augment del consum en aquest servei. No obstant això, comprovem que la política de gestió i assignació de tarifes d’internet als terminals d’empresa necessitava una adequació oportuna.

Analitzem cadascun dels terminals, verifiquem el consum que tenien i els adaptem a la seva correcta quota. Ens trobem que la gran majoria ni tan sols arribava a un consum raonable com per a no modificar el servei contractat. Per polítiques internes no vam poder adequar tots els terminals.

Telefonia Fixe i Fibra

La multinacional també tenia petites filials que disposaven dels serveis de fibra bàsics. Tant en la central com en les filials, la fibra consistia en ADSL desactualizado des de fa anys. El primer que vam fer va ser analitzar en el mercat proveïdor els substituts directes en ADSL i els preus que es comercialitzaven. No obstant això, era necessari canviar la infraestructura d’ADSL a Fibra. La finalitat va ser obtenir un servei més actualitzat, de major qualitat i a menor preu.
Analitzant discrepàncies en tarifes, verifiquem que l’estalvi promès pel proveïdor actual no es complia. La comparativa entre l’escenari antic i l’escenari promès, no es corresponia amb la realitat, ja que els preus cotitzats en la presentació de renovació de l’acord no eren reals.

Resultats:

En referència a les dues principals palanques d’estalvi en Telefonia Mòbil, aconseguim fer els següents canvis després de negociar amb l’actual proveïdor:
  • Eliminació completa del servei de dades no-UE.
  • Reajustar les quotes d’internet UE als seus adequats usos i consums.

En total, es va aconseguir un estalvi del 100% en el servei no-UE i un 80% en la palanca de reajustament de dades UE.

Per a la Telefonia Fixa i Fibra, renegociem les condicions promeses en la renovació de l’acord de Telefonia Fixa per a obtenir l’estalvi real. També negociem amb l’actual proveïdor d’ADSL el canvi de tecnologia en la fibra de l’empresa i les seves respectives actualitzacions de preu. Amb aquesta estratègia evitem haver de canviar d’operador i tots els seus costos associats. Aconseguim:
  • Augmentar l’estalvi en la factura de la Telefonia Fixa del 8% al 45% promès.
  • Reduir la despesa en tecnologia ADSL per un canvi de tecnologia i un estalvi econòmic del 58%.

Analytics i consultoria amb resultats concrets

Avancem?

Connecteu amb nosaltres