Projecte d'Estudi de Mercat

Contexto

Empresa especialitzada en fertilitzants per a agricultura biològica, amb presència dominant a Europa i amb voluntat d’expandir mercats, donada la saturació del mercat europeu i la parcial ociositat d’algunes de les seves línies.

El director de Màrqueting ens exposa la seva necessitat de realitzar un projecte integral, des de la identificació de mercats fins a la definició de reunions amb distribuïdors especialitzats. Detall important: associat a l’èxit per etapes, deixant una part per a la transformació en vendes.

L’objectiu final era obtenir partners amb coneixement tècnic i de mercat, que permetessin un creixement sostingut de les vendes, primer amb les línies per saturar, i després per a tots els productes amb potencial.

Projecte:

Les fases que es van seguir durant el projecte van ser les següents:

1. DEFINICIÓ DE PRODUCTES

Es van delimitar els productes les línies tenien capacitat ociosa, recopilant totes les dades comercials i de suport a vendes, així com els mercats afins: cultius, tipus de plantació, variables d'entorn.

2. IDENTIFICACIÓ DE MERCATS

Recopilem tots els elements condicionants de mercat idoni. A priori:

  • Mercat amb escassa o nul·la competència directa
  • Potencial superior de vendes superior als 10 milions d'euros
  • Preus objectius amb marges superiors de l'20% als aplicats a Europa

A partir d'aquí, amb la informació prèvia dels cultius target, vam presentar a el client una selecció de 3 països a partir de l'anàlisi massiva estadístic de 11 països i les seves dades de cultiu. Més de 40 milions de línies en més de 25 taules, provinents de dades estadístiques governamentals i dades de negoci d'associacions empresarials.

3. IDENTIFICACIÓ DE POTENCIALS DISTRIBUÏDORS

Ahead Analytics va escanejar el mercat identificant els competidors alternatius (altres productes atenent la mateixa necessitat), les associacions sectorials, les cooperatives, les fires locals i els clients finals.

4. ESTRATÈGIA PLANTEJADA

Els resultats ens indicaven que:

  • El nostre client hauria d'establir acords regionals per cobrir tota la geografia
  • Hauria establir dos canals de venda: directa - amb un partner comercial - per a grans productors agrícoles, i de distribució amb productors mitjans i petits

5. AGENDA

Validats els perfils de potencials partners, vam tancar l'agenda completa perquè un equip comercial pogués sondejar les possibles aliances, ja amb un informe realitzat per nosaltres amb els punts d'interès comú.

Anàlisi de dades

Ahead va estudiar el sector en què opera l’empresa i va identificar els principals actors de cada cultiu.

 

 

A través de dades públiques de govern, es van investigar les tones de producció de cada cultiu per any. Les següents imatges mostren alguns exemples de la manera com Ahead estudia els països en què operen les empreses clients. En els gràfics es mostra la distribució al Brasil de dos tipus de cultiu; melons i els tomàquets.

Meló 0.3 MT
Tomàquet 1.5 MT
Suma de tones 5.123.782,00 MT

Resultats:

Ahead Analytics

  • Va presentar un estudi estadístic exhaustiu del mercat potencial total de país.
  • Va realitzar una valoració de l’acceptació del seu producte en el mercat
  • Va identificar els competidors i productes de el sector
  • Va realitzar la identificació i venda de la marca de l’empresa als potencials distribuïdors
  • Va localitzar clients de majors productors per segment de mercat (target de client)
  • Va dissenyar una proposta estratègia de distribució

Analytics y consultoría amb resultats concrets

Avancem?

Connecteu amb nosaltres