
Estratègia d'optimització
Context
El projecte es va desenvolupar per a una companyia americana que opera a Europa des de 2 plantes, una d’elles a Espanya, des de la qual se serveix a la major part d’Europa i USA.
El perímetre del projecte contemplava tot l’Embalatge secundari: 4.4 milions d’euros en caixes, amb un total de 198 referències, més pallets retornables, fleixos, films i precinte.
El primer repte va ser consensuar la funcionalitat de la caixa: En Màrqueting es considerava com una eina per a aconseguir vendes push, en magatzems es considerava com una manera d’atorgar suport i resistència al paletitzat. El consens es va obtenir amb una definició més aviat logística: unitat de transport del producte.
El projecte ha estat dut a terme per Ahead fins a la seva plena implementació operacional, 100% a l’èxit.
Projecte:
Es van identificar oportunitats al llarg de tot el procés de distribució i gestió del producte, així com analitzant el mercat proveïdor. A seguir, s’exposa les accions agrupades segons tipologia d’acció i els estalvis obtinguts:
Exemples concrets:
1. Estandardització:
2. Redisseny de la paletització:
Resultats:
1. Estandardització:
Es van obtenir estalvis del 85%:
- menys superfície d’embalatge primari
- reducció de les mesures de les caixes
2. Redisseny de la paletització: